Svéráz logistického centra

24. 07. 2014 10:39:28
Chcípla nám lednice. Jako obvykle si na to vybrala období tropického vedra. Předchozí se odebrala do pekla současně s naším odjezdem do Chorvatska. Při návratu se u vstupu na dvorek shromáždilo stádo zombiků, sousedův vlčák se nacházel na pokraji infarktu a celým komplexem budov se linul neuvěřitelný puch (dodnes nechápu, jak to ti obyvatelé vydrželi ignorovat). Nebudu zde líčit, CO nás čekalo doma. Každopádně to žilo. Zejména TO z mrazáku.

Tímto malým nekrologem chci poděkovat naší druhé lednici, že se odkráglovala tehdy, když jsme byli alespoň doma.

„V době vzrůstajících cen všeho kromě elektroniky a drtivé konkurence pořídím novou co by dup. A ještě mi ji přivezou a odkulí mrtvolku na hřbitov“, pomyslela jsem si důvěřivě, hledíc na bednu, kde právě mutoval zelený mužíček s tykadlem a motorovkou.

Chvíli brousím po webu, porovnávám spotřebiče, zejména poměr cena/výkon, a po chvíli vybírám favorita. „Sleva 25%, doprava zdarma,“ jásají nápisy. Marně hledám možnost objednání odvozu staré a transportu nové dámy do bytu (přirozeně za další peníze). Vím, že to možné bylo a dosud je (jinde). Ale já už mám svého koně a nemíním se ho vzdát. „Všecko jde, a je to zcela přirozená služba, určitě se s nimi domluvím telefonem“, pomyslím si. Kritické myšlení mi klesá na úroveň Šmoulinky.

Po menších tahanicích a drobných nedorozuměních s virtuálním světem jsem úspěšně zaregistrována, objednávka dokončena, potvrzena a očíslována.

Pokus o pořízení na splátky jsem vzdala, chtělo to po mě příliš intimních informací.

Vysloveně se těším, až promluvím s lidskou bytostí, která objednávku doladí. Lednička za prvními vchodovými dveřmi mi bude na nic, syn je po operaci a barák plný důchodců. Na to, abych hodila půl metráku na rameno a odklusala s ním do patra k výtahu prostě nemám. Navíc jsem poučena z předchozích vývojů a vím, že s ledničkami se má jednat v rukavičkách. Raději si připlatím.

„Dobrý den,“ vítá mě stroj a upozorňuje, že v mém zájmu mě bude během hovoru špehovat.

„Pokud znáte číslo objednávky, vyťukejte jej do telefonu a stiskněte křížek“.

„Pokud jste zadali číslo nesprávně, stiskněte křížek“, bla bla bla...

Zde končím s popisem „hovoru“, neboť půvab a svéráz zákaznických linek je nepřekonatelně zachycen na tomto blogu (doporučuji zejména část s potápěčem):

http://knava.blog.idnes.cz/c/414149/Miluju-Zakaznicke-linky.html

Jako úplně poslední jsem znechuceným strojem vyzvána k přepojení na operátora.

„Co kdyby tuto možnost dali jako první“, mihne se mi hlavou, ale ihned myšlenku zaplaším. Logistické centrum a zákaznické linky nejsou žádnej holubník. „A jsem sedmá v pořadí, takové pěkné číslo, šťastné, to určitě dobře dopadne,“ připomíná se Šmoulinka. Otravné myšlenky na limit paušálu mého telefonu zahání do kouta.

... „Dobrý den, jak vám mohu pomoci?“ hlaholí operátor. Vysvětlím problém a dotazuji se, jasně, srozumitelně, přátelsky, jak je možné službu doobjednat. Operátor koktá a neví, je zjevně poněkud labilní, a přepojuje mě na jiné místo logistického centra. Ihned poté se vnutí stroj: „Ohodnoťte operátora známkou jako ve škole, od 1 do 5.“ Šmoulinka dává za 1, raduje se, že jsme na konci túry a chudák kluk se taky musí něčím živit. Ostatně mě přepojil na někoho, kdo VÍ.

„Pí pí pí pí pí .................“

Vzedmul se ve mně taťka Šmoula. A voláme znovu, tentokrát už víme, kudy půjdeme, takže mačkáme klávesy svižnějším tempem.

... „Dobrý den, jak vám mohu pomoci?“ Vysvětlím problém a dotazuji se, jasně, srozumitelně, částečně přátelsky, jak je možné službu doobjednat. Slečna mi dává telefon na dodávkovou službu, která lednici doveze. „To musíte tam“, praví jednoznačně a mně je hned vše jasné.

Další stroj mi přeje „Dobrý den“ ...

Živá slečna tentokrát ví: „Ano, službu provádíme,“ dokonce mi sděluje cenu za odvoz staré a výnos do patra nové. Je přijatelná, radujeme se všichni šmoulové. Vida, jak prosté. „Jen si tuto službu musí odesílatel zboží objednat,“ dodává. Tak se ji pokusím objednat, jsem přeci ta, která bude platit. „To musí ten prostřední,“ dodává slečna a kruh se uzavírá.

Umlátím Šmoulinku kamenem a opakujeme již naučený okruh.

„Dobrý den ... (k**** ten musí být dobrý i kdybych nechtěla). Operátorce slušně, jasně, srozumitelně, avšak poněkud nevrle sděluji, oč jde a že firma dovozce tuto službu provádí a za kolik, jen je potřeba ji přiobjednat, nikým jiným v celém vesmíru než jejich společností.

„Jasně, já to s dovozcem vykomunikuji,“ praví operátorka. Opatrně se zaraduji (doufám, že to divné slovo znamená, že se prostě domluví a tu zatracenou lednici mi hodí tam, kam chci a starou potvoru odvezou do ekodvora, jako to dělali dřív a dělají jiní). A že mi dají vědět písemně mailem.

Ráno mi přichází mail tohoto znění:

Dobrý den,

velice se omlouváme za komplikace, ale společnost XXX (dovozce) tuto službu neprovádí. Velice se za to omlouvám. V případě jakýchkoli dotazů neváhejte kontaktovat naše zákaznické centrum.

Váš oddaný XY.

PS Dnes mi volal dovozce, že má pro mě lednici a že ji přiveze. Na můj dotaz zda ji dovláčí do patra a vezme starou ke všem čertům praví:“ Mlada pani, a proč to odesílatel neobjednal?“

Autor: Iveta Klimečková | čtvrtek 24.7.2014 10:39 | karma článku: 11.44 | přečteno: 575x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 20 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.79 | Přečteno: 237 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 413 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 105 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.97 | Přečteno: 581 | Diskuse
Počet článků 98 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1172
Dcera. Máma. Blondýna. Analytik. Grafoman... vydala jsem bohatě ilustrovanou knížku - příběh života a smrti jednoho vynikajícího brněnského malíře, který se nestal slavným, protože ....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...