Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Co se děje pod postelí - I.

Jedné studené lednové noci se protivně rozdrnčel. Starý oprýskaný telefon. Suchý hlas mi oznámil, že … „právě teď, nezlobte se, už jsme nemohli nic dělat bla bla bla … „ Babička. Zmizela z tohoto světa jako mávnutím proutku.

Na každou smrt reaguju jinak. Nebrečela jsem. Upadla jsem do stavu tuláka po hvězdách. Nebo tak něco. Skoro celý den a noc se moje podvědomí jakoby modlilo (nejsem věřící katolík ani protestant ani nic podobného).

Bylo mi dvacet let a druhý den jsem šla na zkoušku na VŠZ (nyní Mendlova univerzita). Osevní postupy. No uznejte, koho by v tom věku vzrušovalo, zda se seje dříve pšenice než oves (kromě plcha obecného a  předsedy JZD).  Navíc jsem byla rozmazlený městský harant a studovala jsem ekonomku.  Rostlinnou výrobou nás trápili stejně zbytečně jako pohnutými dějinami mezinárodního dělnického hnutí. Blížil se rok 1989 a naši profesoři moc dobře věděli, kam ten náš režim již dávno zamířil. Až na jednoho urputného blba, ale to už je jiná pohádka..

Plánovala jsem původně ovsi a pšenici věnovat trochu času, ale zvrtlo se to. A poslední den jsem měla na práci opravdu důležitější věci. Babička nepočkala a hvězdy taky ne.

Máma byl v lázních, měla nemocné srdce, nechtěli jsme jí to říct po telefonu. Táta se někam vypařil. Tak jsem usoudila, že na zkoušku půjdu a nechám se vyrazit. Co bych taky doma dělala.

Čistá jako lilie jsem předstoupila před Ukrutného Osevního Postupáka. Byl znám tím, že klade studentům záludné otázky, na které odpovídají pouze Ano, Ne. Na konci pak položí doplňující dotaz, na nějž musejí studenti velmi perfektně odpovědět (třeba jak se snáší oves se pšenicí a žitem, a jaké podmínky této spolupráci nejlépe vyhovují a tak dále).

Dřepla jsem si před ním do křesla, naprosto klidná, neboť jsem nevěděla vůbec nic (přednáškami jsem se nezatěžovala a ve cvikách hrála obvykle lodě).

Zkouška začala a já jsem odpovídala. Ano, Ne. Bez jakéhokoli přemýšlení jsem plácala, co mě napadlo. Naprosto bez zapojení šedé kůry, jen to co mi přišlo na jazyk. Samo. Byla jsem si celou dobu jistá, že mě vyrazí, až na konci pochopí, že to byla pouze hříčka rozpustilé náhody.

Profesor na mě zíral s pootevřenými ústy. Poté, co jsem 100% odpověděla dobře, se vymrštil ze židle s výkřiky: „Drahá kolegyně, Vás nebudu vůbec zatěžovat doplňující otázkou. Máte za jedna a bylo mi velkou ctí. Doufám, že se uvidíme na Vašem postgraduálním studiu.“

Tak jsem vypadla s jedničkou v indexu. A dodnes nevím, byla to babička nebo ne?

PF 2014.  Třeba lidi nemizí z našich životů jen tak. Jako mávnutím proutku.

Nejspíš je to záležitost mezi hvězdami.

Autor: Iveta Klimečková | pondělí 30.12.2013 22:13 | karma článku: 15,49 | přečteno: 636x
  • Další články autora

Iveta Klimečková

Hrůza padesátek, vůně šedesátek, sedmdesátky v řetězech a zkáza Mordoru

Nepíšu o postklimakterickém údělu žen, jak by se mohlo na první pohled zdát. V posledních době zde všichni melou o tom, jestli za komanče bylo líp nebo hůř. Je to nesmysl, každá léta byla jiná (zaokrouhluju na hlavní vlny).

7.9.2018 v 15:40 | Karma: 34,44 | Přečteno: 2382x | Diskuse| Společnost

Iveta Klimečková

Pět základních typů žen podle kabelek

Znáte ten způsob zavěšení kabelky na vztyčeném předloktí? Pokud loket patří mladé dámě s pootevřenými rtíky, je to jaksi součástí image a pán bůh s námi a zlé pryč.

21.9.2017 v 22:47 | Karma: 24,50 | Přečteno: 1303x | Diskuse| Cestování

Iveta Klimečková

Bajka o ministerstvu

Jedno průměrné ministerstvo bylo takhle po ránu osvíceno myšlenkou: „Naučím české pitomce kriticky myslet. A vytvořím k tomu parádní instituci,“ pokračovalo volně ve svých úvahách.

27.8.2016 v 10:17 | Karma: 26,82 | Přečteno: 636x | Diskuse| Cestování

Iveta Klimečková

Panika v obci

Představte si obec s počtem obyvatel 499. Na náměstí vedle bývalé márnice (nyní hasičárny) stojí hospoda.

12.12.2015 v 16:29 | Karma: 33,09 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Ostatní

Iveta Klimečková

Městská hromadná poprava

Jako každým rokem silničáři sněhem, dopraváci v Brně jsou pravidelně v září zaskočeni studenty. V universitním městě se počet pasažérů oproti létu zvýší přibližně na trojnásobek. V MHD nastává kolaps.

30.9.2015 v 21:33 | Karma: 15,06 | Přečteno: 498x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Bohoslužba před bitvou. Ukrajinští kaplani kážou, i válčí s puškou v ruce

5. května 2024  9:32

Záporoží (Od zpravodajů iDNES.cz) Reportéři iDNES.cz se vypravili na Ukrajinu za vojáky, kteří bojují proti Rusku. Stres a strach jim...

Kvůli změnám klimatu nepřibývá tornád, jen se více dokumentují, říká expert

5. května 2024  9:17

Tornáda jsou nedílnou součástí počasí v České republice a v průměru meteorologové zaznamenají jedno...

Naši dinosauři umí čůrat ve stoje, páření se ale vyhýbáme, říká zakladatel parku

5. května 2024  8:56

V „dinosauřích“ zábavních parcích sítě DinoPark najdou návštěvníci věrně zachycená prehistorická...

Děti si hrály na střeše haly u Stuttgartu, čtyři se ze sedmi metrů zřítily

5. května 2024  8:22

Čtyři děti se v sobotu večer v Remshaldenu nedaleko Stuttgartu na jihozápadě Německa propadly...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1172x
Dcera. Máma. Blondýna. Analytik. Grafoman... vydala jsem bohatě ilustrovanou knížku - příběh života a smrti jednoho vynikajícího brněnského malíře, který se nestal slavným, protože ....