Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Svéráz logistického centra

Chcípla nám lednice. Jako obvykle si na to vybrala období tropického vedra. Předchozí se odebrala do pekla současně s naším odjezdem do Chorvatska. Při návratu se u vstupu na dvorek shromáždilo stádo zombiků, sousedův vlčák se nacházel na pokraji infarktu a celým komplexem budov se linul neuvěřitelný puch (dodnes nechápu, jak to ti obyvatelé vydrželi ignorovat). Nebudu zde líčit, CO nás čekalo doma. Každopádně to žilo. Zejména TO z mrazáku.

Tímto malým nekrologem chci poděkovat naší druhé lednici, že se odkráglovala tehdy, když jsme byli alespoň doma. 

„V době vzrůstajících cen všeho kromě elektroniky a drtivé konkurence pořídím novou co by dup. A ještě mi ji přivezou a odkulí mrtvolku na hřbitov“, pomyslela jsem si důvěřivě, hledíc na bednu, kde právě mutoval zelený mužíček s tykadlem a motorovkou.

Chvíli brousím po webu, porovnávám spotřebiče, zejména poměr cena/výkon, a po chvíli vybírám favorita. „Sleva 25%, doprava zdarma,“ jásají nápisy. Marně hledám možnost objednání odvozu staré a transportu nové dámy do bytu (přirozeně za další peníze). Vím, že to možné bylo a dosud je (jinde). Ale já už mám svého koně a nemíním se ho vzdát. „Všecko jde, a je to zcela přirozená služba, určitě se s nimi domluvím telefonem“, pomyslím si. Kritické myšlení mi klesá na úroveň Šmoulinky.

Po menších tahanicích a drobných nedorozuměních s virtuálním světem jsem úspěšně zaregistrována, objednávka dokončena, potvrzena a očíslována.

Pokus o pořízení na splátky jsem vzdala, chtělo to po mě příliš intimních informací.

Vysloveně se těším, až promluvím s lidskou bytostí, která objednávku doladí. Lednička za prvními vchodovými dveřmi mi bude na nic, syn je po operaci a barák plný důchodců. Na to, abych hodila půl metráku na rameno a odklusala s ním do patra k výtahu prostě nemám. Navíc jsem poučena z předchozích vývojů a vím, že s ledničkami se má jednat v rukavičkách. Raději si připlatím.

„Dobrý den,“ vítá mě stroj a upozorňuje, že v mém zájmu mě bude během hovoru špehovat.

„Pokud znáte číslo objednávky, vyťukejte jej do telefonu a stiskněte křížek“.

„Pokud jste zadali číslo nesprávně, stiskněte křížek“, bla bla bla…

Zde končím s popisem „hovoru“, neboť půvab a svéráz zákaznických linek je nepřekonatelně zachycen na tomto blogu (doporučuji zejména část s potápěčem):

http://knava.blog.idnes.cz/c/414149/Miluju-Zakaznicke-linky.html

 

Jako úplně poslední jsem znechuceným strojem vyzvána k přepojení na operátora.

„Co kdyby tuto možnost dali jako první“, mihne se mi hlavou, ale ihned myšlenku zaplaším. Logistické centrum a zákaznické linky nejsou žádnej holubník. „A jsem sedmá v pořadí, takové pěkné číslo, šťastné, to určitě dobře dopadne,“ připomíná se Šmoulinka. Otravné myšlenky na limit paušálu mého telefonu zahání do kouta.

… „Dobrý den, jak vám mohu pomoci?“ hlaholí operátor. Vysvětlím problém a dotazuji se, jasně, srozumitelně, přátelsky, jak je možné službu doobjednat. Operátor koktá a neví, je zjevně poněkud labilní, a přepojuje mě na jiné místo logistického centra. Ihned poté se vnutí stroj: „Ohodnoťte operátora známkou jako ve škole, od 1 do 5.“ Šmoulinka dává za 1, raduje se, že jsme na konci túry a chudák kluk se taky musí něčím živit. Ostatně mě přepojil na někoho, kdo VÍ.

„Pí pí pí pí pí ……………..“

Vzedmul se ve mně taťka Šmoula. A voláme znovu, tentokrát už víme, kudy půjdeme, takže mačkáme klávesy svižnějším tempem.

 … „Dobrý den, jak vám mohu pomoci?“ Vysvětlím problém a dotazuji se, jasně, srozumitelně, částečně přátelsky, jak je možné službu doobjednat. Slečna mi dává telefon na dodávkovou službu, která lednici doveze. „To musíte tam“, praví jednoznačně a mně je hned vše jasné.

Další stroj mi přeje „Dobrý den“ …

Živá slečna tentokrát ví: „Ano, službu provádíme,“ dokonce mi sděluje cenu za odvoz staré a výnos do patra nové. Je přijatelná, radujeme se všichni šmoulové. Vida, jak prosté. „Jen si tuto službu musí odesílatel zboží objednat,“ dodává. Tak se ji pokusím objednat, jsem přeci ta, která bude platit. „To musí ten prostřední,“ dodává slečna a kruh se uzavírá.

Umlátím Šmoulinku kamenem a opakujeme již naučený okruh.

„Dobrý den … (k**** ten musí být dobrý i kdybych nechtěla). Operátorce slušně, jasně, srozumitelně, avšak poněkud nevrle sděluji, oč jde a že firma dovozce tuto službu provádí a za kolik, jen je potřeba ji přiobjednat, nikým jiným v celém vesmíru než jejich společností.

„Jasně, já to s dovozcem vykomunikuji,“ praví operátorka. Opatrně se zaraduji (doufám, že to divné slovo znamená, že se prostě domluví a tu zatracenou lednici mi hodí tam, kam chci a  starou potvoru odvezou do ekodvora, jako to dělali dřív a dělají jiní). A že mi dají vědět písemně mailem.

Ráno mi přichází mail tohoto znění:

Dobrý den,

velice se omlouváme za komplikace, ale společnost XXX (dovozce) tuto službu neprovádí. Velice se za to omlouvám. V případě jakýchkoli dotazů neváhejte kontaktovat naše zákaznické centrum.

Váš oddaný XY.

 

PS Dnes mi volal dovozce, že má pro mě lednici a že ji přiveze. Na můj dotaz zda ji dovláčí do patra a vezme starou ke všem čertům praví:“ Mlada pani, a proč to odesílatel neobjednal?“

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Iveta Klimečková | čtvrtek 24.7.2014 10:39 | karma článku: 11,44 | přečteno: 575x
  • Další články autora

Iveta Klimečková

Hrůza padesátek, vůně šedesátek, sedmdesátky v řetězech a zkáza Mordoru

Nepíšu o postklimakterickém údělu žen, jak by se mohlo na první pohled zdát. V posledních době zde všichni melou o tom, jestli za komanče bylo líp nebo hůř. Je to nesmysl, každá léta byla jiná (zaokrouhluju na hlavní vlny).

7.9.2018 v 15:40 | Karma: 34,44 | Přečteno: 2382x | Diskuse| Společnost

Iveta Klimečková

Pět základních typů žen podle kabelek

Znáte ten způsob zavěšení kabelky na vztyčeném předloktí? Pokud loket patří mladé dámě s pootevřenými rtíky, je to jaksi součástí image a pán bůh s námi a zlé pryč.

21.9.2017 v 22:47 | Karma: 24,50 | Přečteno: 1303x | Diskuse| Cestování

Iveta Klimečková

Bajka o ministerstvu

Jedno průměrné ministerstvo bylo takhle po ránu osvíceno myšlenkou: „Naučím české pitomce kriticky myslet. A vytvořím k tomu parádní instituci,“ pokračovalo volně ve svých úvahách.

27.8.2016 v 10:17 | Karma: 26,82 | Přečteno: 636x | Diskuse| Cestování

Iveta Klimečková

Panika v obci

Představte si obec s počtem obyvatel 499. Na náměstí vedle bývalé márnice (nyní hasičárny) stojí hospoda.

12.12.2015 v 16:29 | Karma: 33,09 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Ostatní

Iveta Klimečková

Městská hromadná poprava

Jako každým rokem silničáři sněhem, dopraváci v Brně jsou pravidelně v září zaskočeni studenty. V universitním městě se počet pasažérů oproti létu zvýší přibližně na trojnásobek. V MHD nastává kolaps.

30.9.2015 v 21:33 | Karma: 15,06 | Přečteno: 498x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  16:29

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Pětiletá holčička se ztratila při výletě na Šumavě, ušla dva kilometry

6. května 2024  15:50

Po pětileté holčičce pátrali v neděli dopoledne policisté, horská služba i vrtulník. Dívka se...

Když se běží pro miminka do dlaně. Pohyb pomáhá předčasně narozeným dětem

6. května 2024  15:20

Tak malé, že se vám vejdou do dlaně. Řeč je o předčasně narozených dětech, které stráví začátek...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1172x
Dcera. Máma. Blondýna. Analytik. Grafoman... vydala jsem bohatě ilustrovanou knížku - příběh života a smrti jednoho vynikajícího brněnského malíře, který se nestal slavným, protože ....